zondag 9 november 2008

Invaders must die!

Zoals wel bij meer mensen heeft the Prodigy een enorme invloed gehad op mijn muzieksmaak toen ik nog een jonkie was. Van hun eerste album Experience kon ik maar geen genoeg krijgen (nog steeds niet eigenlijk), en na het horen van krakers als 'Out of space' en 'Wind it up' waren mijn hersenen dusdanig verneukt dat ik alleen nog maar dance muziek kon waarderen.
Gelukkig is dat nu wel anders, ik haat alleen nog maar rockmuziek en daar ben ik eigenlijk best tevreden mee.

Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze meer de rock kant op zijn gegaan in plaats van gebleven te zijn bij hun roots (UK rave). Aan de andere kant is het wel goed voor hun carriere geweest omdat ze nu door elke scene zo ongeveer gewaardeerd worden.

In ieder geval kan niemand ontkennen dat ze ontzettend veel betekend hebben voor de elektronische muziek, en velen (waaronder ik) zien Liam Howlett als een Beethoven van deze tijd.

Maar to the point:
Ik dacht dus dat ze eigenlijk dood waren en dat hun laatste album (Never Outgunned, always outnumbered) stuiptrekkingen waren van wat ze ooit waren geweest. Dat album viel voor mij behoorlijk tegen. Ik had toen de hoop opgegeven dat er ooit nog iets goeds van de Prodigy zou komen.
Maar gelukkig is niets van dat alles waar, want ze komen begin 2009 met een nieuw album: Invaders must die

Hier alvast wat youtube linkjes naar een paar nieuwe tracks:

Worlds on Fire (vette oldskool sounds)
Warriors Dance (kankervet nummer)
Unstoppable/mescaline
Beat 55
First Warning
Stab
Run
Dead Ken Beats

Dit belooft dus weer wat!

PS nog een unreleased old skool trackje voor de liefhebbers: Manic

2 opmerkingen:

  1. moderne Beethoven :D volgens mij ging dat Always Outnumbered album tegenvallen doordat ie met die chick uit All Saints trouwde en tracks ging maken terwijl ze samen tv keken. Dat haalt de energie er een beetje uit weetje.

    BeantwoordenVerwijderen